Dieta na przyrost masy mięśniowej

Dieta na przyrost masy mięśniowej

Wiele osób zachwyca się sylwetką aktorów, modeli i kulturystów.

Podziw społeczeństwa budzą mięśnie i idealne proporcje ciała. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że taki wygląd nie jest wrodzony, ale jest efektem ciężkiej pracy i stosowania specjalnej diety na przyrost masy mięśniowejTo miesiące wyrzeczeń, determinacji, odpowiedniej motywacji, wiary w swoje możliwości i naprawdę ciężkiej pracy na siłowni. W pierwszym etapie pracy na zwiększeniem masy mięśniowej konieczne jest minimum 2 miesiące treningu 5 razy w tygodniu, później następuje 4 tygodnie intensywnej redukcji. W pierwszym etapie treningu niezwykle istotny jest sposób odżywiania. W końcu organizm musi brać z czegoś energię do ćwiczeń i budulec do mięśni.  Nie jest tak, że można jeść hamburgery i pizzę, później napić się odżywki wspomagającej rozbudowę masy mięśniowej, iść na siłownię i patrzeć , jak rosną mięśnie.

To bardziej skomplikowana kwestia, która wymaga zmiany sposobu żywienia.

Dieta na przyrost masy mięśniowej musi zawierać dużą ilość białka i węglowodanów przy zachowawczej ilości tłuszczu.  Idealnie skomponowana dieta zawiera spożycie minimum 200 gram białka dziennie, około 200 gram węglowodanów w dni, w których nie ma treningu oraz  około 300 gram węglowodanów w dni treningowe. Raz w tygodniu kulturysta może odpuścić sobie rygory i zjeść mniej rygorystyczny posiłek. W czasie redukcji zalecane jest zmniejszenie ilości węglowodanów na korzyść białka.

Najważniejszym elementem w diecie na przyrost masy mięśniowej jest właściwy stosunek węglowodanów do poziomu dostarczanego do organizmu białka.

Nieprawdą jest białko odpowiada za przyrost  masy mięśniowej. Białko w diecie na przyrost masy mięśniowej jest zaledwie budulcem, który bez odpowiedniej dawki węglowodanów  nie pomoże osiągnąć przyrostu masy mięśniowej.  Warto zwrócić uwagę na jakość suplementów, które zamierza się kupić, aby uzyskać oczekiwany przyrost mięśni. Złej jakości suplementy mogą być szkodliwe dla zdrowia i nie dają żadnych pozytywnych efektów.

źródło: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/dieta-na-przyrost-masy-miesniowej/