Kupony

Kupony

Kupowanie zajmuje sporą część życia. Część osób uważa je za  konieczność, inni sądzą, że to przyjemność. Sprawunki są emocjonujące – wybieranie, przeglądanie, nieraz przymierzanie pozytywnie oddziałują na nastrój i łączą ludzi. Wiosna to wręcz idealna pora na zakupy- robi się cieplej, chodzenie po sklepach staje się przyjemne.

Badania konsumenckie i wyniki sprzedaży różnych towarów dowodzą jednoznacznie, że kupujemy co raz więcej i w wielu wypadkach jesteśmy w stanie zaakceptować wyższe ceny lubionych towarów lub marek. Jeżeli ulubiona marka  oddaje na rynek nowy produkt, klient od razu chce go wypróbować. Cieszy się z próbek, testerów i innych prezentów. Na zakupy trzeba mieć sporo gotówki. Zasoby kasowe nie zawsze wystarczają na zakup wszystkich wypatrzonych lub niezbędnych rzeczy. Portfel i karta kredytowa nie są bez dna. I tutaj zaczyna się kłopot- podoba się nam wiele rzeczy, a czasami trzeba dokonać wyboru. Nie jest to proste, zwłaszcza, jeśli kupujący planował zakup wielu rzeczy i wszystkie są dla niego równie ważne . Na szczęście większość sieci handlowych i punktów sprzedaży markowych towarów oferuje okazje i promocje. W zasadzie przez cały rok można trafić na promocje.  Mają je wszystkie sklepy wielobranżowe, jak i handlującym jednym asortymentem.

Popularne są promocje co tygodniowe, jak i okazje poświąteczne, wakacyjne, itp. Szukanie wielu towarów z różnych branż bywa kłopotliwe. Trzeba chodzić po całym mieście, obejrzeć oferty wielu sklepów.

Sporym uproszczeniem są galerie handlowe, które skupiają dużą ilość sklepów różnych z kilkunastu dziedzin w jednym miejscu.  Panuje tam rywalizacja na promocje i wyścig o skupienie uwagi klienta. W jednej drogerii obniżki na perfumy wynoszą 25%, w innej 30%. Dobrym pomysłem dla osób oszczędnych wydaje się robienie zakupów przez internet. Są portale umożliwiające porównanie cen i oferowanych towarów w różnych sklepach internetowych. Slogany promocji internetowych zachęcają  do zakupów „Promocje-50%. Prezenty za grosz”, „Przedłużenie promocji w Gino Rossi!-20% na nową kolekcję. Druga para 40% Outlet 70%” Wyprzedaże  to okazja dla klienta i sprzedawcy.

Klient, który uzyskał zniżki chętnie wejdzie do sklepu ponownie. Znacząco rośnie szansa, że stanie się stałym klientem i będzie wydawał znacznie więcej gotówki niż na jednej wyprzedaży.

Rejestrując się na stronach niektórych sklepów internauta otrzymuje kody promocyjne do wykorzystania na kupienie objętych  nimi towarów. Wybraną rzecz można wtedy nabyć dużo taniej. Popularne są również kupony rabatowe, dzięki którym na zakupy wydaje się zdecydowanie mniej pieniędzy.  Towar kupiony okazjonalnie po niższej cenie zawsze sprawia radość. Nie wydaliśmy połowy wypłaty i kupiliśmy wszystko, co zaplanowaliśmy. Bywa, że po zakupach na wyprzedażach zostaje jeszcze trochę pieniędzy w portfelu.

Zanim wybierzemy się na zakupy dobrze jest sprawdzić ceny za pomocą porównywarki cen. Nie wychodząc z domu zdobędziemy informację, ile coś kosztuje, gdzie można kupić najtaniej. Jest to wiarygodne narzędzie, ponieważ udostępnia dane z kilku sklepów i daje rozeznanie  w cenach danego produktu.

Wyszukiwarka promocji to także  pomocne narzędzie- znajdzie najkorzystniejszą ofertę promocyjną. Znalezienie korzystnej promocji jest ważne, zwłaszcza w sytuacji, kiedy dana rzecz jest niezbędna w domu, a sytuacja finansowa nie pozwala na zakup towaru po standardowej cenie.  Obniżka 20-50% to pozostawione w budżecie domowym pieniądze, które można przeznaczyć na inny cel. Nic dziwnego, że sklepy najazd klientów przeżywają w okresie promocji. Najlepsze okazje po prostu wykorzystuje się i kupuje to, co było zaplanowane oraz inne rzeczy, które spodobały się w danym momencie.

Wielkie sieci handlowe doskonale wiedzą, że promocje są na ich korzystne. Kupujący może nabyć jedną parę butów w promocji, a drugą po normalnej cenie. Gdyby na jedną z tych par butów nie było rabatu, to klient zapewne nie podjąłby decyzji o ich kupnie.  Kupujący wychodzi ze sklepu szczęśliwy, bo kupił więcej niż planował i nie naruszył dyscypliny domowego budżetu.