Obsługa facebooka

Obsługa facebooka

Pojawienie się social mediów, a zwłaszcza Facebooka wiele zmieniło w postrzeganiu relacji międzyludzkich. Okazało się, że można nie widzieć się latami w realnym świecie lub nie znać się wcale, aby rozmawiać, przyjaźnić i łączyć się w grupy.

Prowadzenie fanpage na Facebooku zmieniło także podejście do marketingu i reklamy. Tradycyjny marketing skierowany był tylko w jedną stronę – od firmy do klientów. Nowoczesny  marketing internetowy dostosował się do nowych realiów w kontaktach międzyludzkich i zmieniał ten schemat promowania usług. Firmy i klienci są aktywnymi podmiotami i prowadzą ze sobą dyskusję. Prowadzenie Facebooka firmowego sprawiło , że klient przestał być biernym odbiorcą, któremu dostarcza się jakiś katalog lub ulotkę reklamową z hipermarketu. Prowadzenie fanpage na Facebooku wiąże się z  odpowiadaniem klientom na zapytania i reagowaniem na ich komentarze.  Wybieraniem użytkowników reklam zajmuje się obsługa Facebooka, która dopiera internautom firmowe profile na podstawie ich aktywności.

Bierze pod uwagę takie czynniki jak: polubione przez daną osobę strony, informacje z profilu, lokalizacje, pobieranie aplikacji mobilnych, zakupy w internecie, korzystanie z internetowych programów lojalnościowe.

Przy doborze reklam do potrzeb użytkownika niezwykle istotne są wszelkie dane lokalizacyjne. Reklamodawcy zależy na tym, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów znajdujących się niedaleko siedziby jego firmy. Dane o lokalizacji użytkownika pobierane są  przez adres AP urządzenia, z którego użytkownik loguje się do internetu, z lokalizacji na Facebooku i włączonego w telefonie GPS.

Przy takiej możliwości pozyskania danych prowadzenia fanpage jest dla firm bardzo zyskowne.

Z łatwością docierają do potencjalnych klientów i to bez kosztownych spotkań promocyjnych, pokazów, ulotek, czy folderów reklamowych. Obecność milionów potencjalnych konsumentów w jednym miejscu – przed monitorem,   zachęca firmy do większej aktywności na portalach społecznościowych.